Historien om whiking, hobbex och en antenn.

Det har varit tyst ett tag ifrån mig, men nu känner jag att jag måste få avyttra mig. Jag har precis fått känna på något som många svenska företag, såväl online som offline idag har svårt att leverera. SERVICE ! Hobbex tog en riktigt pissig dag och gjorde till en solskensdag.

Helikoptern

Sonen Whiking fick en helikopter av sin farfar. Jättekul och superspännande så klart. 5 år gammal och en egen radiostyrd heliopter, så läckert. Detta var en helikopter av lite rejälare karaktär ( ingen proffsmaskin men inte i frigolit heller ) , och allt var frid och fröjd.

Antennen

Så händer det som händer så ofta. Ungen ska trycka tillbaks antennen i sändaren, tar tag på tippen längst ut och trycker till och NATURLIGTVIS går den av. Gråt , tandagnissel ( även om det är en tand mindre sen han prexis tappa första mjölktanden ) och sorg.

Servicen

Jag drar ett mail till HOBBEX och frågar ifall dom har antenner som reservdelar. Får till svar att tyvärr inte, men däremot kan jag gå ut på lagret och hitta en i gömmorna och skicka ner till dig ändå.

Ett par dagar senare kommer det en antenn som passar och allt är frid och fröjd, och inte en spänn kostade det, och trevligt bemötande, inget gnäll, gnissel, fråga om kvitton o fan o hans jävla moster. Dom bara fixade.

Berömmet

EN ELOGE TILL HOBBEX, och jag hoppas att ni fortsätter hålla samma servicegrad, för jag kan faen tänka mig och pendla upp till Köpcentrumet STINSEN bara för att besöka butiken och sponsra er med nått till inköp. Jag hoppas att ni finns kvar länge, trots att ni börjat skära ner på dom fysiska butikerna. Men fan behöver butiker när en kundtjänst över epost med en grymt serviceminded personal finns på distans.