Å ENA SIDAN
På familjens Volvo 855a, så lider vi av att torkarbladet på förarsidan alltid ger upp först. Jag tror inte att vi e ensamma om just detta lilla problem. Någon faktiskt anledning till att det alltid tar slut på den sidan man behöver det mest är i mina ögon jävligt oklar. Jag har hört någon Teori som går ut på att man har mötande trafik på den sidan, och således får med slask/grus/skit upp där , och då slits dom ojämt. Möjliigt, annars är jag övertygad om att det är MURPHY som ligger bakom det. Ni vet han som ser till att du alltid tappar hammaren på tån, och inte breve.

SIDBYTE
Likt en bandytränare tittar jag i handboken ”tafsa på sofia” , och noterar att anfall är bästa försvar här, och jag byter plats på torkarbladen. Frid och fröjd tänker ni. Tänkte jag oxå, men ICKE. Det visar sig att det ändå tar för jädra dåligt där man behöver det mest. Happs… Har inte tid att fippla mer , så väljer att åka till jobbet ändå i bilen, och lutar mig en hel del åt höger, för att erhålla någon slags sikt överhuvudtaget. Som lök på laxen spelas låt helvetet med RYBAK på radion. Som om inte morgonen var tillräckligt pajj.

TORKARARM
Innan hemgång från jobbet, tänkte jag att jag skulle ta en flukt vad det är som gör att det tar så jefla illa. Noterar att när jag drar igång visparna, och placerar mig själv utanför bilen, och okulärbesiktar så ser jag att torkarbladet inte är dåligt. DEN NUDDAR INTE VINDRUTAN.  Torkararmen måste ha fått sig en kyss. Nu har jag försökt att BÄNDA och BRYTA torkar-armen för att få den att på nått sätt lixom justeras, men utan lycka.

BESTÄLLNING
Inser att det är lönlöst att vinna, mot volvon, murphy och vädergudarna, och skuttar till skruvat.se och köper en ny torkararm. 180 riksdaler, så var inte hela världen.

Hur är det med din bil? Fungerar den som det ska? Något du lackat på?